Trafienia krytyczne

Dział do zgłoszeń błędów i dyskusji na temat nowej, aktualnie testowanej wersji gry.
Zeraphiel
Pyskacz zwiadowca
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2015, 10:34

Trafienia krytyczne

Post autor: Zeraphiel » 21 maja 2015, 11:50

Hej, zauważyłem małą zmianę w krytach - nie wiem czy jest to działanie zamierzone, czy jakiś błąd - mianowicie:

Wcześniej gdy zadawałem cios krytyczny to obrażenia absorbowane przy uderzeniu się nie zmieniały, więc skutkowało to sytuacją np:
Zadaje 15 absorbowane jest 5, przy krytycznym zadaję 35 absorbowane jest 5. (Wartości mogą się mijać z rzeczywistością, kwestia że w ten sposób to zaobserwowałem, nie wiem czy mnożnik przy TK jest x2.)

Teraz tak, zaatakowałem sobie na testowym pana admina:
"Zeraphiel atakuje i zadaje 26 punktów obrażeń. Obrona przeciwnika pochłania 4 punktów obrażeń."
"Zeraphiel dokonuje ataku krytycznego i zadaje 41 punktów obrażeń. Obrona przeciwnika pochłania 19 punktów obrażeń."

No i teraz, jako tako mnożnik TK x2 się zgadza, ale skąd nagły wzrost obrony. Nie wiem na chwilę obecną czy obrona jest wartością płaską czy procentową, jeżeli procentową to rozumiem wzrost obrony przy zadaniu większego ciosu - aczkolwiek powinien on być chyba proporcjonalny do wzrostu w obrażeniach. Czy jest jakaś mechanika związana z różnicą poziomów, która może mieć na to wpływ? Czy może jest to ów Unik krytyczny - lecz wtedy dalej nie rozumiem mechaniki na liczbach za nim stojącej.

"admin dokonuje ataku krytycznego i zadaje 3 punktów obrażeń. Obrona przeciwnika pochłania 17 punktów obrażeń. Zeraphiel posiada teraz 167 punktów życia. "

I tu też 17 absorbcji zamiast standardowego 9. A obrona jednak po przemyśleniu jest wartością płaską bo mam 10 obrony w profilu, a na ataku absorbuję 9 obrażeń - więc zakładam że różnica 1 wynika z jakiegoś przebijania pancerza.

No ale wracając do tematu - Błąd czy nie błąd z tą obroną przy krytach?

Zeraphiel
Pyskacz zwiadowca
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2015, 10:34

Re: Trafienia krytyczne

Post autor: Zeraphiel » 21 maja 2015, 11:53

Dodatkowo z raportu na serwie nietestowym.

"Napromieniowany Szczur dokonuje ataku krytycznego i zadaje 33 punktów obrażeń. Obrona przeciwnika pochłania 11 punktów obrażeń. Zeraphiel posiada teraz 107 punktów życia. "
"Napromieniowany Szczur atakuje i zadaje 11 punktów obrażeń. Obrona przeciwnika pochłania 11 punktów obrażeń. Zeraphiel posiada teraz 96 punktów życia."

Różnica taka, że to przy walce z mobem - ale wyraźnie widać różnicę w mechanice.

Zeraphiel
Pyskacz zwiadowca
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2015, 10:34

Re: Trafienia krytyczne

Post autor: Zeraphiel » 21 maja 2015, 11:56

Jeszcze z walki z mobem z testowego. Znowu jest coś z tą obroną przy krytach.

"Zeraphiel dokonuje ataku krytycznego i zadaje 26 punktów obrażeń. Obrona przeciwnika pochłania 30 punktów obrażeń. Zmutowany posiada teraz 109 punktów życia. "
"Zeraphiel atakuje i zadaje 12 punktów obrażeń. Obrona przeciwnika pochłania 16 punktów obrażeń. Zmutowany posiada teraz 135 punktów życia."

Awatar użytkownika
Admin
Administrator
Posty: 466
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 13:20
Lokalizacja: Żagań
Kontaktowanie:

Re: Trafienia krytyczne

Post autor: Admin » 21 maja 2015, 17:42

Problem polega na niewłaściwym generowaniu raportu. Sama walka w tle przebiega prawidłowo. Poprawiłem to już u siebie i niedługo wgram na testowy. Obrona w zasadzie zawsze pozostaje taka sama, ulega zmianie tylko poprzez penetrację (zostaje obniżona). Dodatkowo obrażenia mogą ulec zmianie w zależności od amunicji i obrony gracza przed promieniowaniem danego typu.

Na chwilę obecną, tak jak wspomniano w temacie http://www.board.undergame.pl/viewtopic ... p=963#p963 została zaimplementowana nowa statystyka bojowa dla graczy o nazwie "Obrażenia krytyczne". Wynoszą one 50% normalnych obrażeń i są doliczane w momencie wystąpienia strzału/ciosu krytycznego. Oczywiście możliwe jest znalezienie sprzętu, który zwiększa ten współczynnik.
Dla gracza o obrażeniach 25 i obrażeniach krytycznych 50% końcowe obrażenia wyniosą ~38 punktów. Tutaj pod uwagę brana jest standardowa obrona, etc...

Przeprowadziłem przykładową walkę na swoim lokalnym:
Obrazek
http://imgur.com/PEOS6D4

Gracz zadał mi w ciosie krytycznym 68 obrażeń (45 + 45 * 0.5) z czego 22 punkty zostały pochłonięte przez obronę (23 - penetracja).

Dodam wyświetlanie posiadanej statystyki obrażeń krytycznych do raportów w późniejszym terminie.
Za parę minut wgram poprawkę na serwer testowy, więc możesz atakować ponownie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość